KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

fredag 16. desember 2011

JULETREET



Rudolf Koivu

 Først må du finne et passende juletre.

J Willcox Smith

Så må du ta det med hjem.

Carl Larsson
Deretter må du pynte det så fint du kan.

J. J. Gould & G. Moore,1902

Før du tenner lysene.

Elsa Beskow
Da er det bare å nyte herligheten. Kos deg!

Jeg har funnet en blogg A Polar Bear's Tale som har utrolig mange fine julebilder av forskjellige kunstnere. Noen av bildene jeg viser her, fant jeg der. Vel verdt en titt hvis du liker julebilder.

18 kommentarer:

erleichda sa...

kjempe fine retro bilder... vi er så veldig tradisjonelle her hos oss at vi pynter ikke Juletre før lille Julaften... mannen i huset mener det er sånn det skal være! punktum. ; )

Janne Tove sa...

Skikkeleg stemningsfullt hos deg i dag. Her skal juletreet pyntast på søndag slik at alt er klart til eg skal på ny kur mandag - så no kan jula snart berre kome:-))

Klem

A Foreigner in Italy sa...

Veldig koselige julebilder. Blir litt nostalgisk av det siste bildet som viser en scene fra "tante Grønn, tante Brun og tante Fiolett". Tror jeg så absolutt alle episodene av tv-serien da jeg var liten...

Anne Lise Johnsen sa...

Så utrolig koselige og fine bilder! Og for en utolig fin billedhistorie du har laget her!! Dette vil jeg vise elevene mine i dag, vi skal lage julekort :) Takk for superfin inspirasjon

Bente sa...

Dette var et veldig koselig og inspirerende innlegg :-)
Jeg fikk litt lyst til å ha juletre likevel..selv om jeg egentlig ikke har plass!
Ha fin dag!

Trollmora sa...

Så nydelige bilder du har funnet! Nå fikk jeg jammen nesten julestemning! :)

GundaM sa...

Så fine bilda da!!

Lite brudebilder i containerne for tiden og godt er vel det, men kundene mine kommenterer hele tiden de bildene du sendte meg!!! Fiiine ;)

god siste uke i advent der nene!

Touch of Soul sa...

Hei! De kortene var herlige og nostalgiske;-) den bloggen må jeg også besøke. Hyggelig å treffes og følge bloggen din. Ønskedegen fn uke!
Klem sigfrid

Kleppanrova.com sa...

Morsomt satt isammen av kjente kunstverk av ulik sjanger og stil!

Ninja sa...

Fina bilder från olika tider...

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei, så fine julebilder, der må jeg ta en titt! Hyggelig at du er innom julekalenderen min - ny luke nå!

Ønsker deg en fin 4. advent!

Klem Cathrine :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina bilder på granens väg från skogen till julgran. Vackra bilder kan jag titta på länge.
Kramar
AnnaMaria

polkadotpeticoat sa...

These are so sweet and illustrate a simpler wonderful time....I wish I could go back!

Fjordheim sa...

Flotte julekort.
Du vant min siste trekning i englekalenderen min. Er litt usikker på om jeg har adressen din, så i stedet for å gå å se etter spørr jeg om du kan sende meg den på mail.
Ha ei riktig god uke :)

Fjordheim sa...

Ja adressen min glemte jeg jo. Kommer her. astomanders_55@hotmail.com

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Då ska jag in och kika där !
Jag älskar Elsa Beskows bilder och speciellt Petter och Lotta´s jul . Så fina !

Kraam/Lotta

Wenche sa...

Önskar dig och dina en riktig härlig Jul.Hoppas på flera magiska brudbilder i det nye året.
kram

Don sa...

Fun Christmas images!